O nás

CONCERTO AVENTINO

The ensemble Concerto Aventino was founded in 2009. It focuses on performing European music of the 16th - 18th centuries. At the forefront of the ensemble is the introduction of programs and projects that reveal the often lesser known face of European music from the end of the Renaissance to the twilight of Baroque (with occasional trips to older and newer works). A key part of the dramaturgy is the merging of lesser-known but valuable works into thematic programs.

Instrumental Heritage of the Baroque ...

The virtuoso legacy of the Baroque era is represented by programs devoted to the Italian repertoire or French chamber music around 1700. With the Concerti da Napoli program, he was invited to attend the festival such as the Lípa Musica festival, Spinea corona and Haydn's music festival.

Opera...

The ensemble participated in several opera productions. Aventino has performed twice at Smetana's Litomyšl Festival in the production of G. F. Handel (Aci, Galatea e Polifemo) and Ch. W. Gluck (Paride ed Elena). Other stage productions include the works of Livietta e Tracollo and La Serva by Padron G. B. Pergolesi, the early Baroque pasticcio Comedia Nova Amorosa and, more recently, the Czech premiere of the comic French opera by J. J. Mouret Les Amours de Ragonde.

Varia ...

Within the Czech-German project Explorationen-Traditionen (together with Leipzig's Michaelis consort) the ensemble performed in the project of old music and new film. In the field of orchestral music, the ensemble performed J.-F. Rebel (Symphonie Les Élemens), G. Muffat, J. D. Zelenka and O. Manfredini. Oratory and vocal opuses represent Vivaldi's motets or Zelenka's responsories.

Music older than old ...

In the area of ​​the older repertoire, the ensemble presented the programs Sacra et concentus (Flemish Polyphony), Fortuna ingrata and Canticum Salomonis (variations on period madrigals and motets), a major contribution was the own edition and program from the so-called Codex Specialnik (2014-5).

core members...

Jakub Kydlíček - dirigent, zobcová flétna

Veronika Manová - barokní housle

Jiří Sycha - barokní housle

Věra Kousalíková - barokní cello

Lukáš Vendl - cembalo, varhany

Michaela Bieglerová - barokní fagot, dulcian

Jana Vavřínková - barokní viola

Marek Kubát - theorba, barokní kytara

VERONIKA MANOVÁ

koncertní mistr

Veronika Manová se intenzivně věnuje historicky poučené interpretaci od roku 2005, kdy byla přijata ke studiu hry na barokní housle na Highschool of Arts Utrecht v Holandsku. Magisterské vzdělání dokončila na Royal Conservatoire v Haagu pod vedením Pavlo Beznosiuka a Kati Debretzeni se specializací na pozdně klasicistní a raně romantickou interpretaci.

V roce 2008 byla přijata do Barokního orchestru evropské unie (European Union Baroque Orchestra), se kterým se zúčastnila turné po Evropě pod vedením Enrica Onofriho a Roye Goodmana.

Díky podpoře Nadačního fondu na podporu vážné hudby strávila v rámci postgraduálních studií rok na Guildhall School of Music and Drama v Londýně, kde dostala příležitost prohlubovat své znalosti raně romantické estetiky s důrazem na aplikaci teoretických znalostí na interpretaci hudby Ludwiga van Beethovena a Antonína Rejchy. V roce 2012 jakožto účastník Ann and Peter Law OAE Experience Scheme koncertovala s Orchestra of the Age of Enlightenment pod vedením takových osobností jako sir Simon Rattle, Steven Isserlis a Margaret Faultless. Tento orchestr je jedním z garantů projektu zaměřeného na nové, historicky korektní nastudování hudby přelomu 18. a 19. století. 

LUKÁŠ VENDL

cembalo, varhanní positiv

Lukáš Vendl absolvoval po maturitě na gymnáziu obor varhany ve třídě prof. Jana Hory na Konzervatoři v Praze. V roce 2003 zakončil studium u prof. Jaroslava Tůmy na pražské HAMU. Zúčastnil se řady mistrovských kurzů pod vedením vynikajících světových varhaníků (např. Martina Sandera, Haralda Vogela) i cembalistů (Helmut Franke). V roce 2002 studoval na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku pod vedením prof. Wolfganga Zerera. Tématem jeho disertační práce je hudební teorie 17. a 18. stol. se zaměřením na tvorbu pro klávesové nástroje. Získal ocenění na několika domácích i zahraničních interpretačních soutěžích.

Jako kantor působí v Českobratrské evangelické církvi, je varhaníkem v chrámu ČCE U Salvátora v Praze. Vyučuje na Pražské konzervatoři a na ZUŠ Charlotty Masarykové v Praze 6. Působí pravidelně jako lektor na letních kurzech staré hudby ve Valticích na Moravě a Letní škole barokní hudby v Holešově. Věnuje se především poučené interpretaci barokní hudby. Provedl několik novodobých premiér rozsáhlejších vokálně instrumentálních děl např. z archivu kláštera v Želivi. Vede komorní vokální tělesa Ensemble Guillaume a Collegium 419.

Jako varhaník a cembalista vystoupil s recitálovým programem mj. v rámci Plzeňského varhanního festivalu, Haydnovských slavnostech, Želivském festivalu, Bachovském týdnu v Budapešti, Smečenském varhanním festivalu, Orlicko-kladském varhanním festivalu aj. Spolupracuje s řadou vynikajících interpretů (Irenou Troupovou, Vilémem Veverkou, Jakubem Kydlíčkem) a souborů (Ensemble Inégal, Concerto Aventino).

MICHAELA BIEGLEROVÁ

barokní fagot, dulcian

Vystudovala obor zobcová flétna ve třídě J. Brané na plzeňské konzervatoři, kde také studovala hru na fagot u M. Křiváčka. Absolvovala studium oboru "barokní fagot / dulcian" na Hochschule für Musik und Theater "Felix Mendelssohn Bartholdy" v Lipsku ve třídě maďarské fagotistky Györgyi Farkas. Již během studií začala vystupovat se soubory staré hudby v Německu i v Čechách (Michaelis Consort, Dresdner Barockorchester, Vocalconsort Leipzig, Concerto Aventino, Sächsischer Barockorchester, Leipziger Concert, Concerto Brandenburg, Leipziger Barockorchester, Die kleine Cammer-music Potsdam etc.). Absolvovala rovněž mistrovské kurzy u předních flétnistů a fagotistů, jako např Antje Hensel, Denis Raisin Dadre, Ashley Solomon, Peter Holtslag, Thijs van Baarsel, Christian Beuse, Sergio Azzolini, Alberto Grazzi, Jennifer Harris a věnuje se výrobě fagotových strojků dle historických metod.