Media

Ohlasy...

Repríza opery J. J. Moureta v Brně...

"V sobotu večer se pěveckých rolí ujali umělci od sólistů Národního divadla Brno po elévy zpěvu. Výbornou oporou jim byl ansámbl Concerto Aventino, soubor specializovaný na provozování evropské hudby 15. ‒ 18. století, který zkušenou rukou řídil Jakub Kydlíček. Ten je rovněž odborníkem na interpretaci staré hudby, a to z pozice hráče na zobcové flétny i dirigenta. Jeho zběhlost v řízení podobných uskupení i žánrů byla znát na první pohled a bezpochyby byla také jedním z pilířů úspěšného nastudování inscenace." (Klasika+)

Koncert na festivalu Lípa musica 2018...

"Úvod koncertu nabídl Vivaldiho Concerto a moll, RV 108, ve kterém se představil Jakub Kydlíček v prvotřídní formě. Hned v energické první větě (Allegro) ujistil soubor posluchače o jasné a skvěle vyvážené zvukové představě. V závěrečné větě měl skvělý prostor nechat vyniknout svou interpretační ekvilibristiku. Další skladba ukázala tvorbu florentského mistra Francesca Onofria Manfrediniho. V krásném melodickém začátku jeho Sinfonie IV, op. 2 zazněl lahodný duet prvních a druhých houslí. V sólovém kusu boloňského rodáka Alessandra Piccininiho zase skvěle zahrál na theorbu Marek Kubát."

"I přesto, že akustika sálu byla pro interprety jistě náročná a neodpustila "ani notu", tak se členové ansámblu Concerto Aventino s naprostým přehledem s obtížemi sálu vyrovnali a zanechali silnou hudební stopu v rámci letošního festivalového ročníku." (Klasika+)

Premiéra Gluckovy Paride ed Elena na festivalu Smetanova Litomyšl...

"Sólisté měli plnou podporu orchestru zkombinovaného ze souborů Barocco Sempre Giovane uměleckého vedoucího Josefa Krečmera a Concerto Aventino Jakuba Kydlíčka, který operu nastudoval. A udržel souhru v nesnadných podmínkách přírodního divadla, kdy sbor byl navíc umístěný nad jevištěm i za diváky ve výšce nad vzrostlými tújemi. (...) Celkově si tak hudební nastudování udrželo vysokou úroveň." (Opera plus)